Hur har det gått?

- Vi öppnade i fredags och det har gått över förväntan. Vi har inte haft några som helst tekniska problem. Gästerna har varit positiva och kunnat beställa som den mat de vill och bongarna har kommit in i köket.

Har det funnits någon tveksamhet bland gästerna?

- Nej, jag tror att de flesta är så vana vid appar nu. Folk deklarerar och sköter bankärenden via appar. Vi har ett enkelt system där man trycker plus för att lägga till en rätt och minus för att ta bort den. Jag tror inte att det är något som folk upplever som jobbigt eller svårt.

Vad tycker personalen?

- Personalen tycker att det är en fördel att slipper springa fram och tillbaka med beställningar. De kan lägga mer tid på att ta hand om gästerna och informera om menyn.

Kan man betala med appen?

- Än så länge har vi ingen sådan lösning men det beror på att en del banker inte erkänner betalning via mobilen. Men nu ska vi träffa ett företag som har en annan betalningsfunktion så vi får väl se.

Vi vill ju gärna att man ska kunna betala med mobilen, antingen på restaurangen eller om man beställer take away. Då ska det vara enkelt och betala och så kan man få ett push up meddelande när maten är färdig att hämtas.

- Det finns flera olika alternativ på betallösningar, de kan vara kopplade till bank-id eller till kort. Man kan också tänka sig att man betalar på mobilräkningen eller med sitt I-tuneskonto.

Har ni mött intresse från andra i restaurangbranschen?

-Vi har fått indikationer för att det finns ett intresse för den här modellen. En del har också vänt sig till oss för att höra om appen och om det skulle vara möjligt att utnyttja den till deras restaurang.

-Vår förhoppning är att det ska bli en marknad för den här typen av restauranger, inte bara i storstäder utan även på mindre orter.